HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 Hey Ho.

Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Hey Ho.   Wed Jul 16, 2008 6:36 pm

Ahem.
*pck Coughs*
I'm no good with intro's o_o
But~ I've been a lurker for quite a while.
Higure-subs are the best DGM fansub atm *3* Whoo~
Thats why I joined and to meet fellow DGM fans (There's not alot on other forums o___O)
*scratches forehead* ................ I dunno what else too say.
(This is not really my self I'm just shy atm >_> I'm usually so hyper && wierd -_-; )
Back to top Go down
View user profile
maxsteele77
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 1298
Age : 28
Location : Australia
Registration date : 2008-05-18

PostSubject: Re: Hey Ho.   Wed Jul 16, 2008 6:49 pm

Hey HuTan, welcome to the forums.

Don't worry about the intro, i don't think i've ever seen someone who's good with them.
If your hyper & wierd then you'll fit in well here lol.

Have fun.

(See i'm not even good with replys to intros lol)

_________________


Last edited by maxsteele77 on Wed Jul 16, 2008 6:50 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
Nanashi
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Number of posts : 390
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Hey Ho.   Wed Jul 16, 2008 6:49 pm

Thank you very much and welcome to the forums! ( ^_^)/
Back to top Go down
View user profile
Univenon
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Female Number of posts : 148
Age : 29
Location : The Nexus
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: Hey Ho.   Wed Jul 16, 2008 6:58 pm

Greetings and hello HuTan!

Welcome to the forums. Don't get scared if you see some one spazz over D.Gray-Man, especially Higure or myself, we're always like that around here.

That's what we do...

>.>

<.<

Bwahaha...

_________________


"You're only allowed to one-hand the buster sword when you only have one hand to wield it with."
Back to top Go down
View user profile http://univenon.deviantart.com
Higure
Admin
avatar

Female Number of posts : 1733
Age : 29
Registration date : 2008-03-02

PostSubject: Re: Hey Ho.   Wed Jul 16, 2008 7:03 pm

welcome welcome!! Its always nice to hear stuff like that ^^ its what keeps us going! That and our insane love for DGM >.> lol

Join in and don't be shy XD we're all nice here! Hope you like it here! I look forward to posting with you =D

_________________
Back to top Go down
View user profile http://higure-subs.heavenforum.com
[Cross]
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 607
Age : 27
Location : New York, USA
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Hey Ho.   Wed Jul 16, 2008 7:06 pm

welcome to our happy abode friend.

_________________
Back to top Go down
View user profile
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Thu Jul 17, 2008 1:15 pm

Whoo Hoo *3*
Thanks everyone XD
Glad to see that I'm not the only one who keeps spazzing over
every DGM ep >3<
Keep up the good work Higure!!
When Shinsen said they'd drop DGM do you know who just put
a smile on my face that day eh?
Higure-subs dayo >3<~
Can't wait for your releases *w*
Oh everyone has nice avatars and sigs Ima too lazy to upload stuff -_-;
Back to top Go down
View user profile
WolfReborn
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 431
Age : 32
Registration date : 2008-04-03

PostSubject: Re: Hey Ho.   Thu Jul 17, 2008 1:49 pm

hey there, anyways glad to meet a new face in the community. sorry i dont respond too often, lol but i do what i can. im wolfreborn one of the encoders here, and really appreciate your comments. anyways hope to see you active in our forum, enjoy the friendly atmoshphere here:P lol have any questions about anything you have many people to answer em for ya.

enjoy ure stay.
wolfreborn

_________________
Back to top Go down
View user profile
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Thu Jul 17, 2008 3:37 pm

Thanks WolfReborn Very Happy You guys are real nice here Smile
Oh Yar I'll be active cause I am thee internet whore..or so my friend says anyway o_O
I don't know much of these Fansubbing language o_o
If you don't mind me asking what does a encoder do? >_< Well THAT sounded stupid.
I think I will enjoy my stay Wink
Back to top Go down
View user profile
WolfReborn
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 431
Age : 32
Registration date : 2008-04-03

PostSubject: Re: Hey Ho.   Thu Jul 17, 2008 4:06 pm

lol. nah there are no stupid questions......even though i may make fun of em Razz anyways what i do as an encoder is i take the raw japanese file, and i add the subtitles in while trying to get the best quality for an output i can. i try aswell to go over it aswell for a qc, sometimes (though lately ive been really tired and kinda been forgetting about that -_- but im back now hehe) everything here takes a long time.....the encoding though takes me about 6-7 hours depending on how many passes i try to do, i think i did about 8 a few weeks ago lol and that took over 14 hours -_-. but hey you get what you put into it. anyways keep up the questions and dont think there dump cause there not. you dont learn anything without asking something.
its better to ask than to remain dumb forever. Razz

_________________
Back to top Go down
View user profile
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Thu Jul 17, 2008 7:18 pm

LOL
Ahhh~ I see so THATS what an encoder is >_>
OMG 6-7hours?Fansubbing is hard huh? o_O
I knew it's hard but I didn't know it took THAT long -_-;
Okay then I will keep the questions coming!!...unless I've run outta questions o_O
Where'd you guys get the raw?I thought it was torrent or something
but some people said thats not where fansubbers get their raws :/
Back to top Go down
View user profile
Higure
Admin
avatar

Female Number of posts : 1733
Age : 29
Registration date : 2008-03-02

PostSubject: Re: Hey Ho.   Thu Jul 17, 2008 7:43 pm

it depends on the group. There are groups out there that release RAWs, like Zero-Raws, and some groups have their own personal providers. As far as DGM goes, I am not involved in getting the RAWs we use for the final encoding, that is actually handled by the encoders, since they look for the best quality possible.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://higure-subs.heavenforum.com
WolfReborn
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 431
Age : 32
Registration date : 2008-04-03

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 12:57 am

lol, sorry things relating to raws we are unable to answer. keep up the questions just try not to ask about them Very Happy

_________________
Back to top Go down
View user profile
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 2:28 am

Ahh~ Okay OKay ^_^;;
Oh yeah there is another thing on mind.
Before Higure existed were all the staff members watching DGM themselves?
Or did you guys just picked it out and wanted to sub it o___O?
Back to top Go down
View user profile
Higure
Admin
avatar

Female Number of posts : 1733
Age : 29
Registration date : 2008-03-02

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 3:32 am

I do believe most of the Higure-Subs staff was watching DGM before the group was started.

I probably wouldn't have gone to the trouble of starting a fansub group for any other anime, DGM is special to me, and thats why I created this group.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://higure-subs.heavenforum.com
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 7:42 am

Right. I feel the same way too.I dunno why I love DGM so much...
Its probably cause its fun watching them kinda grow up XD
And I just dread the day when the series will end D:
But even though the series BETTER end in a good way! >__>
I wonder why its not that popular eh?
People got annoyed with the fillers and dropped it all together that makes me sad T_T...
Ahh Sou Sou....
Spoiler:
 
>3> Hope all of you guys are actually caught up in the manga
can't be bothered writing "(SPOILERS)" anymore -___-;;
Back to top Go down
View user profile
DBlood-God
Human
Human
avatar

Male Number of posts : 38
Age : 25
Location : ישראל.ירושלים israel/jerusal
Registration date : 2008-06-21

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 8:08 am

Fun to see a new face on the forum cheers pirat cheers <--the smilies are EVIL
Back to top Go down
View user profile
WolfReborn
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 431
Age : 32
Registration date : 2008-04-03

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 9:21 am

lol.....ive been watching this series forever, i had a friend who got me into it and pushed me to become an encoder Very Happy

_________________
Back to top Go down
View user profile
Nanashi
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Number of posts : 390
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 10:10 am

I don't read the manga, so please use spoiler-tags.
Back to top Go down
View user profile
Higure
Admin
avatar

Female Number of posts : 1733
Age : 29
Registration date : 2008-03-02

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 12:37 pm

HuTan wrote:
Right. I feel the same way too.I dunno why I love DGM so much...
Its probably cause its fun watching them kinda grow up XD
And I just dread the day when the series will end D:
But even though the series BETTER end in a good way! >__>
I wonder why its not that popular eh?
People got annoyed with the fillers and dropped it all together that makes me sad T_T...
Ahh Sou Sou....
Spoiler:
 
3> Hope all of you guys are actually caught up in the manga
can't be bothered writing "(SPOILERS)" anymore -___-;;

I feel the same, lol.

Spoiler:
 

_________________
Back to top Go down
View user profile http://higure-subs.heavenforum.com
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 12:58 pm

DBlood-God Thanks :3 .....Noes... D: The smilies are Ebil!

Wolf (Umm may I call you that? WolfReborn's way Too long XD) - Haha can't believe your friend XD. I wanna help out with fansubbers one day :3 so much time on my hands >3>
Learning Japanese with great difficulty atm -_-; (Not that japanese is hard it's cause I'm LAZY)

Nanashi - Gah! Sorry Sorry Sorry T_T I will use spoiler tags now >_> But we're gonna see
it soon in the anime.But still I'll use Spoiler tags from now on ^_^;;

Higure -
Spoiler:
 
Back to top Go down
View user profile
Higure
Admin
avatar

Female Number of posts : 1733
Age : 29
Registration date : 2008-03-02

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 1:03 pm

Yeah, unless you're in like a the manga thread for DGM you should always use spoiler tags for manga related stuff.

Spoiler:
 

_________________
Back to top Go down
View user profile http://higure-subs.heavenforum.com
HuTan
Human
Human
avatar

Female Number of posts : 27
Age : 24
Location : Somewhere.
Registration date : 2008-07-16

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 2:56 pm

Righto >3> I should maybe start posting on other boards too -_-;
Damn me and my laziness.

Spoiler:
 

Ahh well *Shrugs*~
You guys are a US group or a UK group? LOL O__O
I mean the majourity of the staff lives in US or in UK cause it seems
You guys post at 2 am for me O___O
Back to top Go down
View user profile
WolfReborn
Exorcist Order
Exorcist Order
avatar

Male Number of posts : 431
Age : 32
Registration date : 2008-04-03

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 3:36 pm

lol. well if youd like to help out in someway, let us know what your already able to do or have experience with otherwise.....perhaps theres something we may have space in and we can teach you. depending on what it is and how busy we are.

_________________
Back to top Go down
View user profile
Higure
Admin
avatar

Female Number of posts : 1733
Age : 29
Registration date : 2008-03-02

PostSubject: Re: Hey Ho.   Fri Jul 18, 2008 3:51 pm

lol, we're all over the place, I live in the US, I'm usually online until 2 or 3 AM pacific time. later if I'm subbing.

Um... I do believe a lot of us are from the US/canada... but spread out, besides that, I think we have a few people here and there... You'd think I'd know the location of my staff better, but in the end it boils down to whether we're online or not, not where we live XD

and if you're interested in helping out with subbing, feel free to check out the recruitment threads, somewhere up there there's a link to a page that basically explains the process and what each person has to do to sub.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://higure-subs.heavenforum.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Hey Ho.   

Back to top Go down
 
Hey Ho.
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: General :: Introductions-
Jump to: